امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اگر مستاجرید یک اجاره نشین خوب باشید

نقل و انتقالات مسکن به روزهای اوج خود رسیده است و مستاجرانی که قصد دارند خانه دیگری اجاره کنند سخت در تلاشند تا هرچه زودتر خانه مناسب را پیدا و اجاره کنند. اینکه در این روزها مستاجران با چه دشواری هایی رو به رویند بحثی نیست اما ای کاش نهاد یا سازمانی درکشور از مستاجران حمایت می کردتا آنها بار این معضل را کمتر بر شانه های خود حس کنند.

در این نوشتار مواردی را آورده ایم که شاید با درنظرگرفتن آنها روزهای اجاره نشینی را به خوبی سپری کنیم .  

بهتر است مستاجران در پاییز و زمستان جابجا شوند. چرا که تعداد واحد های اجاره ای نسبت به متقاضی بیشتر و قیمت ها در این فصل ها واقعی تراست.

صاحبخانه ها،کرایه خانه را دوست دارند و برای آن برنامه ریزی کرده اند. بنابراین اجاره منزل را به موقع  و در صورت امکان دو سه روز زودتر بپردازید.

با همسایه ها وساکنان به گونه ای برخورد شود که گویی قرار است سال ها در این خانه سکونت کنید.

شارژماهانه و هزینه های نگهداری ساختمان  به موقع پرداخته شود.

اگر برای ساختمان هزینه کرده وخود را به پرداخت آن ملزم نمی دانید برای دریافت آن از صاحبخانه عجله نکنید، بهتر است فاکتور رسمی بگیرید و در آخرماه پس از پرداخت اجاره بها و یا هنگام تخلیه برای دریافت آن توافق کنید.

در نگهداری از ساختمان به شیوه ای رفتار کنید که گویی خانه به خودتان تعلق دارد. خب شاید روزی این اتفاق بیفتد.

با مشاور املاک که ملک را برای شما تهیه کرده است ارتباطی دوستانه و مستمر برقرار کنید. زیرا مالک میزان کرایه خانه های تازه را معمولاً از همان مشاور املاک پیشین پرس و جو می کند..

دو ماه پیش از پایان قرارداد، برای آگاهی از وضع قراردادتان با صاحب خانه صحبت کنید تا زمان کافی داشته باشید که برای  ماندن یا رفتن تصمیم بگیرید.